Oro uosto naujienos




Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija

2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 18 d. vyks Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija. 35 vasaros dienas skrydžių sostine taps Kaunas, į kurio oro uostą bus nukreipta dauguma skrydžių.

Svarbiausi faktai:

  • Rekonstrukcijos data: 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 18 d. Trukmė – 35 dienos.
  • Takas rekonstruojamas iš esmės – keičiama senoji danga, sutvirtinamas ir apšiltinamas pagrindas, įrengiamos naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos, rekonstruojama žiburių ir jų valdymo sistema.
  • Rekonstrukcijos metu maždaug 90 proc. skrydžių bus vykdoma iš Kauno oro uosto.
  • Įvertinus visus techninius projekto reikalavimus bei kitas sąlygas, tokias kaip kritulių kiekis, temperatūra, šviesaus paros meto trukmė, buvo pasirinktas optimalus rekonstrukcijos laikas.
  • Atlikus kitų oro uostų, įgyvendinusių panašius projektus, analizę, nustatyta optimali darbų kaina – 25 mln. eurų.
  • Rekonstrukcijos rangovams iškelti aukščiausi darbų kokybės ir reputacijos reikalavimai, siekiant, kad darbai būtų atlikti sklandžiai ir tiksliai.

Kilimo tūpimo tako rekonstrukcijos darbų kalendorius

KAUNO ORO UOSTO POKYČIAI


Siekiant užtikrinti paslaugų kokybę, Kauno oro uoste bus sukurta papildoma infrastruktūra:

  • padidintos jau esamos automobilių stovėjimo aikštelės;
  • įrengtos papildomos aikštelės automobiliams – tiek ilgalaikio, tiek trumpalaikio stovėjimo;
  • atidarytas laikinas išvykimo terminalas su registracijos stalais, aviacijos saugumo patikros postais, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir muitinės zonomis bei laipinimo vartais;
  • atidarytas laikinas keleivių atvykimo terminalas;
  • laikinuose moderniuose terminaluose keleiviams siūlomos kokybiškos maitinimo, prekybos, automobilių nuomos, turizmo ir visuomeninio transporto informacijos paslaugos;
  • skatinamas patogus, greitas ir kokybiškas susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno.

Kauno oro uosto pokyčiai 1

Kauno oro uosto pokyčiai 2

Pagrindiniai klausimai ir atsakymai

Kokia rekonstrukcija bus vykdoma Vilniaus oro uoste ir kas, konkrečiai, bus daroma jos metu?

Vilniaus oro uoste orlaivių kilimo ir tūpimo takas (KTT) bus rekonstruojamas iš pagrindų – tiek išorinė, tiek gruntinė tako dalis.
Planuojama:
  • pakeisti ir įrengti ~ 100 km elektros kabelių, ~ 168 šulinių;
  • nutiesti inžinerinius elektros, nuotekų ir ryšių tinklus;
  • pagal tarptautinius reikalavimus sutvirtinti žemę aplink taką;
  • senąją danga pakeisti nauja;
  • rekonstruoti žiburių ir jų valdymo sistemas;
  • įrengti drenažo ir lietaus surinkimo sistemas.

Ar rekonstrukcijos metu bus vykdomi skrydžiai iš Vilniaus oro uosto?

2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 18 d., dėl rekonstrukcijos darbų, skrydžiai iš Vilniaus oro uosto vykdomi nebus. Skrydžiai perkeliami į Kauno bei Palangos oro uostus.

Kuo remtasi priimant sprendimą dėl poreikio rekonstruoti taką?

Sprendimas rekonstruoti taką priimtas atlikus daug specialių išsamių tyrimų bei analizių. Sprendimą taip pat lėmė specialistų (kelininkų, aviacijos saugumo profesionalų ir kt.) duomenys apie tako techninę specifikaciją, palankiausias oro sąlygas Lietuvoje ir konkrečiai Vilniuje, dangos klojimo techniką bei kitus svarbius faktorius.

Kodėl nuspręsta rekonstruoti taką, o ne tvarkyti jo viršutinį sluoksnį?

Nuo paskutinės tako rekonstrukcijos praėjo jau 20 metų, tad dabar rekonstrukcija būtina ne tik dėl efektyvios veiklos vykdymo, bet ir dėl keleivių saugumo. Jeigu dabar būtų remontuojamas tik viršutinis tako sluoksnis, greitai ir vėl reikėtų imtis didesnių darbų, tad rekonstrukcija – geriausias pasirinkimas žvelgiant į ateitį. Lietuvos oro uostai yra viena iš valstybės įvaizdį formuojančių įmonių, todėl savo veiklą privalo orientuoti žvelgdama į tolimesnę perspektyvą.

Kodėl KTT pasirinkta rekonstruoti būtent numatytu laikotarpiu, t. y. vasarą, kai daugiausia skrydžių?

Vilniaus oro uosto KTT pasirinkta rekonstruoti 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 18 d. dėl tinkamiausių oro sąlygų bei techninių sprendimų:
  1. Sausas oras. 2012–2014 m. kritulių analizė rodo, kad minėtu laikotarpiu statistiškai mažiau lietingų dienų (ne kritulių kiekiu, bet lietingų dienų dažnumu);
  2. Aukšta temperatūra (vasaros temperatūra). Prieš pradedant rekonstrukciją būtina atlikti daug paruošiamųjų darbų, kurie gali užtrukti 3-4 mėnesius. Nestabdant įprastos oro uosto veiklos, juos palankiausia vykdyti pavasarį, asfalto klojimą pradedant ne anksčiau kaip vasaros viduryje;
  3. Ilgesnė šviesioji paros dalis.
KTT rekonstrukcijos metu Vilniaus oro uoste bus atliekami ir kiti darbai, kurie galėtų sutrikdyti įprastą aviacinę veiklą.

Kodėl nepasirinkta tvarkyti tako naktimis, kaip tai daro kiti oro uostai?

Naktimis KTT galima būtų tik remontuoti, bet ne rekonstruoti iš pagrindų. Jeigu takas būtų tvarkomas naktimis, tai užimtų kur kas daugiau laiko – iki dvejų metų. Per šį laikotarpį oro linijos privalėtų laikytis itin griežtos laiko kontrolės, nes lėktuvų kilimo ir leidimosi oro uoste laikas turėtų būti apkarpytas tiek vakare, tiek ryte.

Dažnai skraidantiems keleiviams tokia padėtis sukeltų nepatogumų, pavyzdžiui, vėlavimo į skrydžius su persėdimu. Siekiant išvengti tokios situacijos ir ilgalaikių, galimai iki dvejų metų užtruksiančių rekonstrukcijos darbų, Vilniaus oro uosto veikla yra stabdoma trumpesniam, vos 35 dienas užtruksiančiam numatytam laikotarpiui.

Ar toks Vilniaus oro uosto sprendimas yra unikalus atvejis?

Tikrai ne. Ne vienas Europos oro uostas yra atlikęs KTT rekonstrukcijos darbus. Pavyzdys – Milano Bergamo oro uostas.

Kiek maksimaliai gali užtrukti Vilniaus oro uosto KTT rekonstrukcijos darbai?

Techniniai duomenys diktuoja poreikį taką uždaryti 35 dienoms. Tai yra pats trumpiausias, koks tik gali būti, laikas tokiam projektui vykdyti.

Ar Kaunas sugebės priimti visus norinčius kilti ir leistis lėktuvus?

Taip, buvo įvertinti papildomos infrastruktūros įrengimo kaštai – kiek reikėtų investuoti ir ką sukurti, siekiant perkelti 100 proc., 75 proc. ir 50 proc. Vilniaus oro uosto keleivių.

Ar keleiviai nepatirs didelių nepatogumų, kai bus priversti keliauti iš Vilniaus ir Kauno dėl skrydžio?

Šiuo metu Vilniaus oro uostas yra didžiausi Lietuvos oro vartai, kurių klientai yra ne tik Vilniaus regiono, bet ir kitų miestų gyventojai. Dažnai tolimesnių regionų gyventojams iki oro uosto tenka keliauti daugiau nei 100 km. Šis atstumas yra įprasta praktika daugelyje Europos šalių, todėl mes galime tik pasidžiaugti turėdami oro uostus, kuriuos skiria tik 100 km atstumas.

Naujienos

2016 10 06

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu dauguma skrydžių bus nukreipta į Kauną
2017 m. liepos 14–rugpjūčio 18 d., kai bus rekonstruojamas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas, dauguma oro bendrovių skrydžius nukreips į Kauno oro uostą. Nors rekonstrukcijos metu skrydžių grafikas ir dažnumas šiek tiek keisis, susisiekimas su didžiausiais Europos miestais išliks puikus, o skrydžių kai kuriomis kryptimis gali net padaugėti.

2016 09 29

Vilniaus oro uostas ieško kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rangovų
Vilniaus oro uostas ieško kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rangovų

2016 08 31

Kauno oro uoste – pokyčiai rengiantis tapti šalies aviacijos centru
Įsibėgėja pasiruošimas Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai. Jau suprojektuota laikinoji infrastruktūra, kuri bus sumontuota Kauno oro uoste kitų metų vasarą, kai 35-ias liepos ir rugpjūčio dienas čia persikels didžioji dalis keleivių ir skrydžių iš sostinės.

2016 08 22

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija kainuos beveik 25 mln. eurų
2017 metų vasarą vyksianti Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija bendrovei atsieis beveik 25 mln. eurų. Tokia kaina įvardyta įvertinus, kiek kainuoja įgyvendinti būtinus techninius projekto darbus ir kiek tokie darbai atsiėjo kitiems Europos oro uostams. Numatyta kaina jau negalės būti didinama, nes pirmojo etapo darbų, kurių vertė – beveik 1 mln. eurų, viešojo pirkimo konkursas jau pasibaigęs, antrojo – paskelbtas.

2015 09 29

2017-ųjų vasarą Vilniaus oro uosto keleiviai persikels į kitus miestus
Vilniaus oro uostas 2017-ųjų vasarą – nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. – vykdys orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją. Numatytu laikotarpiu lėktuvai Vilniuje nesileis, o susisiekimas su Lietuva bus užtikrinamas per kitus oro vartus – dauguma oro linijų planuoja šiuo laikotarpiu skrydžius perkelti į Kauną ir Palangą. Šiuo metu skaičiuojama, kiek papildomos infrastruktūros reikės, norint sostinėje sulaukiamą keleivių srautą aptarnauti kituose miestuose.